Plansza

Dla początkujących - budowa planszy i stołu do gry.

Plansza.

1. Punktacja płytek - określa liczbę punktów, jakie dostaje się za kolor danej płytki. Litery, które łatwo ułożyć, mają niższą punktację, trudne do wyłożenia litery są droższe. Szczegóły na temat podziału płytek wg kolorów można przeczytać w zasadach gry.

2. Liczba punktów - określa liczbę dotychczas zdobytych punktów (na screenie 0, to dopiero początek gry).

3. Ilość pozostałego czasu - pokazuje czas, jaki został danemu graczowi na ruchy.

4. Liczba liter gracza - informuje, ile liter na stojaku ma dany gracz. Zwykle jest to 7 liter, pod koniec gry opcja ta jest przydatna, dzięki niej możemy np. domyślać się, w ilu ruchach przeciwnik skończy grę.

5. Twoje litery - litery, jakimi dysponujesz w danym ruchu.

6. Ilość liter pozostałych w woreczku - pokazuje, ile jeszcze liter może zostać wylosowanych przez graczy. Wszystkich płytek jest 100, więc na początku, po przydzieleniu obu graczom po 7 liter, w woreczku jest 86 liter. Dzięki tej opcji w końcówce wiemy np., ile liter możemy wyłożyć, aby mieć szanse na ułożenie skrabla (np. w woreczku pozostały 3 litery - jeśli wyłożymy 4 litery, to nie mamy już możliwości ułożyć skrabla, bo zostanie nam tylko 6 liter).

7. Pole wymiany liter - tutaj kładziemy litery, które chcemy wymienić, następnie wciskamy wymiana i dostajemy nowe litery.

Opis pól

Oto opis poszczególnych pól planszy:

Białe
                pole.

Białe pole: zwykłe pole, nie ma żadnego wpływu na kładzione na nim litery.

Białe
                pole.

Środkowe pole: przez to pole musi przechodzić pierwsze słowo w grze, dodatkowo działa jak pole czerwone - położenie na nim czerwonej płytki powoduje potrojenie wartości litery (3x5 pkt=15 pkt).

Białe
                pole.

Czerwone pole: położenie czerwonej płytki powoduje potrojenie wartości litery (3x5 pkt=15 pkt).

Białe
                pole.

Niebieskie pole: położenie niebieskiej płytki powoduje potrojenie wartości litery (3x3 pkt=9 pkt).

Białe
                pole.

Zielone pole: położenie zielonej płytki powoduje potrojenie wartości litery (3x2 pkt=6 pkt).

Białe
                pole.

Żółte pole: położenie żółtej płytki powoduje potrojenie wartości litery (3x1 pkt=3 pkt).

Białe pole.

Pole podwójnej premii słownej: położenie słowa przechodzącego przez to pole powoduje podwojenie wartości wyrazu.

Białe pole.

Pole potrójnej premii słownej: położenie słowa przechodzącego przez to pole powoduje potrojenie wartości wyrazu.

Należy pamiętać, że najpierw sumowane są premie za litery (zależące od kolorów pól i kładzionych płytek), a ich suma przemnażana jest przez ewentualne premie słowne (2X i 3X).


↑↑↑ Literaki © 2006-2017: Koalar Valid HTML 4.01 Strict